مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 07:252021-02-27پزشكي

نرخ مرگ و میر مادران و نوزادان شاخصی برای راستی آزمایی سلامت


مرگ و میر مادران و نوزادان یکی از خطرات عمده تهدید کننده حیات انسانی و شاخص وضعیت کلی سلامت زنان در سیستان و بلوچستان است که بررسی دقیق تر آن یک ضرورت جدی است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- مطهره مرادی *: یکی از معضلات ناشی از محرومیت در استان سیستان و بلوچستان بالا بودن نرخ مرگ و میر مادران و نوزادان است.

نرخ مرگ و میر مادران و نوزادان یکی از مهم ترین شاخص های پایش سلامت در هر جامعه ای است.

طبق آخرین امار ارائه شده نرخ مرگ و میر مادران و نوزادان در استان سیستان و بلوچستان نسبت به متوسط کشوری بسیار بالاست که از دلایل این امر ازدواج و بارداری در سنین پایین و عدم وجود مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت روستایی به اندازه کافی است.

این معضل سرمنشا ء بسیاری از معضلات و محرومیت های دیگر از جمله کمبود نیروی انسانی و نیروی کار و همچنین بیماری های روحی و روانی ازجمله افسردگی در خانواده ها بالاخص مادران و این قبیل مشکلات است.

الف) نرخ مرگ و میر نوزادان بر اساس آمار اداره کل سازمان ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان، در سال 1397، 733 نوزاد زیر یکسال در نقاط شهری و روستایی استان سیستان و بلوچستان فوت کرده اند که از این میزان 404 نفر (معادل 55 درصد) پسر و 329 نفر (معادل 45 درصد) دختر بوده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ مرگ و میر مادران و نوزادان شاخصی برای راستی آزمایی سلامت

نرخ مرگ و میر مادران و نوزادان شاخصی برای راستی آزمایی سلامت