مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 17:002021-02-27پزشكي

ایرانی ها 7 برابر فرانسوی ها موادغذایی را دور می ریزند


رییس دانشگاه علوم شهید بهشتی گفت: دورریز مواد غذایی در مجموع 27 کشور اروپایی، 90 میلیون تن در سال گزارش شده اما این آمار در کشور ما 35 میلیون تن در سال است؛ در واقع ایرانی ها هفت برابر فرانسوی ها موادغذایی را دور می ریزند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ علیرضا زالی روز شنبه بعد از بازدید از دستاوردهای مرکز رشد و نوآوری انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور افزود: بخش عمده ای از دور زیر محصولات در صنایع غذایی مربوط به قبل از رسیدن به مصرف کننده است؛ در حالی که در کشورهای توسعه یافته برعکس است و بعد از رسیدن مواد غذایی به دست مصرف کنندگان این موضوع مشاهده می شود.

وی ادامه داد: سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) بارها اعلام کرده است هر شهروند ایرانی، بالغ بر 134 کیلوکالری در روز، محصولات غذایی را هدر می دهد.

اگر فرض کنیم از 90 میلیارد متر مکعب مصرف سالیانه آب، 80 میلیارد متر مکعب سهم صنعت کشاورزی است، میزان اهمیت این هدررفت را درک می کنیم.

این آمار با کیفیت مواد غذایی ارتباط مستقیم دارد.

وی با اشاره به اینکه کاهش دوریز مواد غذایی می تواند با کیفیت آنها عجین باشد، تصریح کرد: استفاده بهینه از فناوری های نوین، علاوه بر کاهش محسوس دورریز مواد غذایی، می تواند در افزایش کمی و کیفی این محصولات سهم خوبی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایرانی ها 7 برابر فرانسوی ها موادغذایی را دور می ریزند

ایرانی ها 7 برابر فرانسوی ها موادغذایی را دور می ریزند