مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 04:252021-02-28اقتصادي

مرگ تلخ قنات های باستانی و تاریخی استان ایلام/ 60 قنات به کمک سپاه احیا شدند


قنات های استان ایلام مرگ را به نظاره نشسته اند چرا که حفر چاه های غیرمجاز و عدم لایروبی مناسب سبب شده تا شاهد خشکی قنات ها یکی پس از دیگری باشیم و به گفته ی متولیان امر کمبود اعتبارات از عوامل جلوگیری از احیا این قنات ها بوده است.

- خبرگزاری فارس- ایلام؛ مهسا نظری: از علت های خشک شدن قنات ها در استان ایلام که یکی از مشکلات اساسی به وجود آمده در دهه های اخیر است، میتوان به حفر چاه های غیر مجاز، عدم لایروبی مناسب و خشکسالی اشاره کرد که بر اثر گذشت زمان موجب خشک شدن قنات ها در دشت های مختلفی از استان شده است.

حفر چاه های غیر مجاز و خشکسالی، عدم توجه به احداث پروژه های عمرانی و احداث ساختمان ها آن هم بدون توجه به وجود قنات ها از دیگر عواملی هستند که موجب خشک شدن قنات ها و آب های زیرزمینی شده است.

استان ایلام از جمله استان هایی است که از دوره ی قاجار تاکنون از قنات های زیادی بهره مند بوده که به دلیل عدم توجه به اهمیت آنها در دهه های گذشته همواره در طول زمان شاهد خشک شدن و از بین رفتن این آثار تاریخی هستیم.

خشک شدن قنات ها موجب فرونشست زمین می شود به گفته ی کارشناسان خشک شدن قنات ها و کم شدن آب های زیرزمینی به دلیل بی توجهی به این منابع تاریخی مهم که در زمان های گذشته تاثیر به سزایی بر رونق آبادی بخش کشاورزی و منابع آبی استان داشته، علا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ تلخ قنات های باستانی و تاریخی استان ایلام/ 60 قنات به کمک سپاه احیا شدند

مرگ تلخ قنات های باستانی و تاریخی استان ایلام/ 60 قنات به کمک سپاه احیا شدند