مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 05:402021-02-28سياسي

خلبان «بیک محمدی» ققنوس وطن سر از خاک برآورد


این قهرمان وطن روز ششم خردادماه سال 67 در مأموریت پشتیبانی سطحی از نیروهای زمینی و انهدام اهداف از پیش تعیین شده، بر فراز دریاچه ماهی مورد هدف موشک قرار گرفت و از آن تاریخ هیچ اطلاعی از وضعیت خلبان بیک محمدی به دست نیامد و به عنوان جاویدالاثر در لیست شهدای خلبان قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، خلبان بیرجند بیک محمدی در 15 اسفندماه سال 1326 در تهران به دنیا آمد و پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی، متوسطه و اخذ دیپلم طبیعی در تهران در تاریخ یکم آبان 1348 به استخدام آموزشگاه همافری نیروی هوایی درآمد.

او دوره های تخصصی وسایل زمینی هواپیمای اف 4 را در ایران و آمریکا گذراند و از آنجا که علاقه بسیاری به خلبانی داشت تغییر رشته داده و پس از موفقیت در آزمون های مربوطه، به استخدام دانشکده خلبانی نیروی هوایی درآمد.

آموزش مقدماتی پرواز را در ایران گذراند و برای تکمیل دوره خلبانی به آمریکا اعزام شد و پس از 350 ساعت پرواز با هواپیمای اف33، تی41، تی37 و تی38 به ایران بازگشت و به جمع خلبان هواپیمای اف 5 در پایگاه چهارم شکاری پیوست.

شناسایی پیکر پاک شهید خلبان بیک محمدی با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و آغاز جنگ تحمیلی، وی به عنوان خلبان اف 5 در پایگاه وحدتی دزفول برای دفاع از ایران اسلامی در عملیات های مختلف حضور داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خلبان «بیک محمدی» ققنوس وطن سر از خاک برآورد

خلبان «بیک محمدی» ققنوس وطن سر از خاک برآورد