مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 08:052021-02-28اقتصادي

تجهیز 19.5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان به سیستم آبیاری نوین


به گفته مدیر آب وخاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی گیلان از سال 92 تاکنون 9.

5 هزار هکتار از باغات و اراضی به سیستم نوین آبیاری مجهز شده و همچنین پیش ازاین 10 هزار هکتار از باغات و اراضی کشاورزی استان گیلان به سیستم های نوین آبیاری مجهز بودند که این رقم اکنون به بیش از 19.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، گیلان همواره یکی از پر بارش ترین استان های کشور در طول سال است ولی اکنون به دلیل تغییر شرایط زیست محیطی میزان بارش باریده شده در گیلان در مقایسه با سال گذشته با تغییراتی مواجه شده است.

آبیاری به موقع و دقیق یکی از مهم ترین راهکارها در افزایش بهره وری محصولات کشاورزی و رشد کیفیت محصول تولیدشده است به این دلیل هرساله کارشناسان حوزه جهاد کشاورزی نسبت به انجام به موقع آبیاری اراضی هشدار می دهند.

به همین منظور >وزارت جهاد کشاورزی طرح آبیاری نوین در کشور را به تصویب رسانده و هرساله 80 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به این روش نوین آبیاری شده و این روند کماکان در کشور ادامه دارد به طوری که در 18 سال گذشته حدود یک میلیون و 447 هزار هکتار از زمین های کشاورزی ایران به آبیاری نوین مجهز شده است.

کشاورزان در آغاز اجرای طرح آبیاری نوین در کشور در برابر عملی شدن مقاومت کرده و از روش آبیاری سنتی استفاده می کردند، زیرا اعتقاد داشتند اراضی کشاورزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز 19.5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان به سیستم آبیاری نوین

تجهیز 19.5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان به سیستم آبیاری نوین