مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 10:552021-02-28پزشكي

چشم اندازی برای درمان سرطان با استفاده از سلول های ایمنی


نتایج فاز نخست کارآزمایی بالینی پروژه استفاده از سلول های ایمنی در 5 بیمار مبتلا به تومور مغزی گلیوبلاستوما همزمان با رونمایی از دو پروژه تحقیقاتی دیگر پژوهشگاه رویان اعلام شد.

- نتایج فاز نخست کارآزمایی بالینی پروژه استفاده از سلول های ایمنی در 5 بیمار مبتلا به تومور مغزی گلیوبلاستوما همزمان با رونمایی از دو پروژه تحقیقاتی دیگر پژوهشگاه رویان اعلام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در بین تمام سرطان ها، تومورهای بدخیم مغزی اغلب پاسخ مناسبی به درمان نمی دهند و به دلیل موقعیت قرارگیری آنها در مغز، فرایند دارورسانی یا تابش پرتو نیز با مشکل مواجه می شود.

استفاده از سلول های ایمنی برای درمان تومورهای مغزی، می تواند امید به درمان بیماران به این بیماری و سایر مبتلایان به سرطان را افزایش دهد.

پژوهشگران پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در طرحی مشترک با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی گلستان و دانشگاه علوم پزشکی کاشان، پروژه استفاده از سلول های ایمنی برای درمان تومور مغزی را از 5 سال قبل آغاز کردند.

در این پروژه، پژوهشگران موفق به توسعه فناوری جداسازی و فعال سازی سلول های ایمنی شدند که این سلول ها، قادر به هدف گیری سلول های تومور مغزی در محیط آزمایشگاه و در مدل های پیش بالینی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشم اندازی برای درمان سرطان با استفاده از سلول های ایمنی

چشم اندازی برای درمان سرطان با استفاده از سلول های ایمنی