مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 11:052021-02-28اقتصادي

سیاست صادرات گاز به همسایگان اولویت همیشگی است


مذاکرات اولیه صادرات گاز به کویت در دولت هفتم آغاز شده بود و در سال1383 توافقنامه صادرات گاز به کویت به امضای وزرای نفت دو کشور رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبر اساس سخنان اخیر آقای رستم قاسمی، وزیر سابق نفت، در خصوص صادرات گاز به کویت، به اطلاع می رساند، مذاکرات اولیه صادرات گاز به کویت در دولت هفتم و در سال 1379 آغاز شده بود و در 25 اسفند 1383 و در حاشیه اجلاس اوپک اصفهان توافقنامه صادرات گاز به کویت به مدت 25 سال و به میزان 300 میلیون فوت مکعب در روز برای تحویل در اواخر سال 2007 به امضای وزیران نفت دو کشور رسید.

براساس آن توافقنامه قرار بود صادرات گاز به کویت از طریق احداث خط لوله ای به طول 260 کیلومتر از مسیر بندر گناوه و از طریق دریا و خشکی انجام شود و جزییات اجرایی قرارداد نیز قرار بود ظرف 6 ماه بعدی نهایی شود که با روی کار آمدن دولت نهم این توافقنامه دچار فراز و نشیب شد و به مسیر دیگری افتاد.

در عین حال پس از روی کار آمدن دولت یازدهم مجدداً مذاکره جهت صادرات گاز به کویت از سر گرفته شد.

مزید اطلاع نگارنده گزارش مهر، موضوع اخذ مصوبه از مجلس عراق جهت انتقال بخشی از گاز صادراتی ایران به عراق از مسیر خط لوله بصره نیز بخشی از تلاش های ایران برای صدور گاز به کویت بوده که در دولت دهم کلید خورد و در سال 1393 و 1394 پیگیری و منجر به امضای تفاهم نامه ای در این زمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست صادرات گاز به همسایگان اولویت همیشگی است

سیاست صادرات گاز به همسایگان اولویت همیشگی است