مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 05:402021-03-01بين الملل

درگیری پلیس و معترضان تایلند در نزدیکی یک پایگاه نظامی تحت کنترل پادشاه


پلیس تایلند علیه معترضانی که روز یکشنبه در نزدیکی یک پایگاه نظامی در بانکوک راهپیمایی می کردند و از پادشاه می خواستند تا فرماندهی مستقیم این واحد ارتش را که در آنجا مستقر بود، - واگذار کند، متوسل به شلیک گاز اشک آور و استفاده از آب پر فشار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، معترضان به طرف نیروهای پلیس بطری پرتاب کردند و مستقیما به طرف محوطه حصار کشیده شده کانتینرها و سیم های خاردار قرار گرفته در ورودی پایگاه هنگ یکم پیاده نظام در بانکوک حرکت کردند.

این پایگاه یکی از چندین واحد ارتش است که دولت پرایوت چان-اوچا، نخست وزیر تایلند در سال 2019 میلادی کنترل آن را به پادشاه ماها واجیرالونگکورن منتقل کرد.

جنبش سیاسی تایلند تحت رهبری جوانان سال گذشته قیام کرد و خواستار برکناری نخست وزیر این کشور شد و با درخواست اصلاح سیستم پادشاهی، تابوها را شکست.

معترضان تایلندی همچنین حمایت خود را از اعتراضات ضد کودتا در میانمار نشان دادند؛ میانماری که از اول فوریه به دنبال کودتای ارتش و بازداشت آنگ سان سوچی، رهبر منتخب این کشور دچار آشوب و ناآرامی شده است.

چوکیات سانگ وونگ ، یکی از رهبران معترضان تایلند گفت: استقبال پرایوت چان-اوچا از سفر یکی از مقامات دولت نظامی میانمار به تایلند در اوایل هفته جاری همچنین نشان داد که او از این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درگیری پلیس و معترضان تایلند در نزدیکی یک پایگاه نظامی تحت کنترل پادشاه

درگیری پلیس و معترضان تایلند در نزدیکی یک پایگاه نظامی تحت کنترل پادشاه