مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 10:302021-03-01اقتصادي

قیمت بلیط هواپیما چگونه تعیین می شود؟


قیمت بلیط هواپیما به طور کلی با توجه به قیمت خام بلیط ، مالیات ها و هزینه سوخت محاسبه می شود.

این نکته را مد نظر بگیریم که این قیمت هزینه تمام شده بلیط نیست و عوامل دیگری در آن دخالت دارد ، - : پرواز هایی هستند که بصورت کامل برنامه ریزی شده اند و در زمان مشخص و مسیر مشخصی توسط شرکت هواپیمایی انجام می شود و تمام صندلی های این پرواز توسط شرکت هواپیمایی به فروش میرسد که مسافر میتواند از ماه ها قبل بلیط خود را خریداری کند.

بلیط چارتری : به پرواز هایی گفته می شود که درصدی از از ظرفیت مسافرین یا تمام ظرفیت مسافرین را آژانس هواپیمایی با عقد قراردادی از یک شرکت هواپیمایی پیش خرید یا اجاره کرده که به آن آژانس هواپیمایی چارترکننده و به بلیط هایی که از طریق چارتر کننده به فروش می رسد بلیط چارتری گویند.

عوامل موثر بر تعیین نرخ بلیط سیستمی : مسیر و مسافت : مسیر پرواز که نیازی به توضیح ندارد و طبیعتا هر چه مسیر بیشتر باشد هزینه بلیط بیشتر است.

کلاس پرواز : به طور کلی 3 نوع کلاس پرواز وجود دارد اول کلاس پرواز اکونومی و دوم بیزینس کلاس و سوم فرست کلاس می باشد که تفاوت قیمت زیادی در این سه نوع کلاس پروازی وجود دارد.

اکونومی بخش عمومی هواپیما میباشد که به بخش اقتصادی نیز شناخته میشود و امکانات برای همه مسافران به یک اندازه ارائه می شود از فاصله


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت بلیط هواپیما چگونه تعیین می شود؟

قیمت بلیط هواپیما چگونه تعیین می شود؟