مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 11:052021-03-01اقتصادي

سوریه همکاری لازم برای تاسیس بانک مشترک با ایران را ندارد


مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: علیرغم اینکه ایران مشکلی برای تاسیس بانک مشترک با سوریه را ندارد اما سوریه در این زمینه بیش از توقع ما ملاحظه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، فرزاد پیلتن امروز در همایش فرصت های همکاری ایران و سوریه که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: بیشترین حجم صادرات ایران به سوریه در سال 1389 به میزان 500 میلیون دلار بوده اما در 10 ماهه اخیر سال 1399 حجم صادرات ایران به سوریه به کمتر از 90 میلیون دلار رسیده است.

  مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: بنابراین برنامه ریزی کرده ایم تا سطح روابط تجاری کشورمان به یک و نیم میلیارد دلار برسد و در گام اول برنامه ریزی شده تا سطح روابط تجاری بین دو کشور تا سال 1402 به حدود 400 میلیون دلار افزایش یابد.

  وی بیان داشت: رساندن صادرات خدمات به رقم یک میلیارد دلار نیز واقع بینانه است اما برای آن نیازمند برنامه ریزی و رفع چالش ها و مشکلات داریم.

پیلتن بیان داشت: لذا برای رسیدن به این اهداف با چند مشکل و چالش مواجه هستیم که اولین مشکل ما از نظر بحث امنیت و ریسک سیاسی است که ممکن است در کشور سوریه وجود داشته باشد که البته این موضوع رو به کاهش است و امیدواریم کشورها با تضامین مطمئن بتوانند این دغدغه ها و ریسک ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوریه همکاری لازم برای تاسیس بانک مشترک با ایران را ندارد

سوریه همکاری لازم برای تاسیس بانک مشترک با ایران را ندارد