مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 12:252021-03-01سياسي

توجه به لباس اقوام، نگاه اقتصادی وهویت انسانی در اولویت قرار گیرد


سید عباس صالحی در اختتامیه جشنواره مدولباس فجر گفت: توجه به لباس اقوام، نگاه اقتصادی وهویت انسانی باید در اولویت قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اختتامیه دهمین جشنواره مد و لباس فجر امروز دوشنبه 11 اسفندماه با حضور عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه مد و لباس کشور و جمعی از طراحان و تولیدکنندگان این حوزه در تالار وحدت برگزار شد.

عباس صالحی وزیر ارشاد در مراسم اختتامیه جشنواره مد و لباس فجر گفت: لباس، موضوع قدیمی انسان است اما به این موضوع کهن چند گونه می توان نگاه کرد همانند تأمین نیازهای اولیه انسان، که نگاه کاملی نیست و نگاه دیگر هویت انسانی است که هویت را در این حوزه نشانه می گیرد و دیگر نگاه بحث اقتصادی است.

با جمیع تمامی این نگاه ها مسئله لباس جایگاهی را در این حوزه فرهنگ و هنر ایجاد می کند.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه پوشاک توجه به خاستگاه زیست بوم طبیعی اهمیت پیدا می کند که با محیط زیست و ارزش ها و هنجارها و آداب ها تناسب داشته باشد، باید توجه ای به ظرفیت تاریخی و معاصر سرزمین داشته باشد تا نماد جمیل و جمال و کمال باشد.

وزیر ارشاد با اشاره به ظرفیت های اقوام در حوزه مد و لباس گفت: لباس باید ظرفیت اقوام و گروه های انسانی را در خود داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به لباس اقوام، نگاه اقتصادی وهویت انسانی در اولویت قرار گیرد

توجه به لباس اقوام، نگاه اقتصادی وهویت انسانی در اولویت قرار گیرد