مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 19:552021-03-01حوادث

کلاهبرداری 2 میلیارد ریالی در فضای مجازی


رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که با ساخت سایت جعلی بانک ازکاربران فضای مجازی 2 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ داود معظمی گودرزی رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات اظهار داشت: شخصی به پلیس فتا مراجعه و بیان کرد بیش از 480 میلیون ریال به صورت غیرمجاز در چند مرحله از حساب بانکی اش برداشت شده است، در همین خصوص پرونده اولیه تشکیل و بررسی موضوع در اختیار تیمی از ماموران قرار گرفت.

وی عنوان کرد: شاکی اظهارکرد، قصد انجام عملیات بانکی از طریق اینترنت بانک خود را داشتم که با جستجوی واژه اینترنت بانک در موتور جستجوگر گوگل نام اینترنت بانک مورد نظر خود را جستجو کردم و وارد اولین سایتی که مشاهده کردم شدم، هرچه تلاش کردم موفق به انجام عملیات بانکی خود نشدم و پس از دقایقی متوجه کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز در چند مرحله به مبلغ مجموعا 480 میلیون ریال از حساب شدم.

رییس پلیس فتا تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با بهره گیری از روش های علمی و سایبری موفق به شناسایی مجرم و دستیابی به اطلاعات هویتی وی شده و متوجه شدند سارق با ایجاد یک سایت شبیه اینترنت بانک اصلی مورد نظر اطلاعات حساب بانکی کابران فضای مجازی را سرقت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاهبرداری 2 میلیارد ریالی در فضای مجازی

کلاهبرداری 2 میلیارد ریالی در فضای مجازی