مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 21:252021-03-01فرهنگي

دلایلی برای خواندن رمان ایرانی


شهریار عباسی با بیان دلایلی برای خواندن رمان ایرانی می گوید: نمی گویم خواندن رمان خارجی بی تأثیر است اما رمان ایرانی تأثیر بهتر و عمیق تری دارد.

- شهریار عباسی با بیان دلایلی برای خواندن رمان ایرانی می گوید: نمی گویم خواندن رمان خارجی بی تأثیر است اما رمان ایرانی تأثیر بهتر و عمیق تری دارد.

این داستان نویس در گفت وگو با ایسنا درباره این که چرا باید رمان ایرانی بخوانیم، اظهار کرد: اگر به رمان به عنوان یک اثر هنری و ابزاری برای تفکر و روشی برای اندیشیدن نگاه کنید، رمانی که به لحاظ زبان به زبانی که با آن صحبت می کنیم نوشته شده باشد، اهمیت بیشتری دارد.

زبان ابزار مهمی است در اختیار انسان برای شناخت خود و محیط پیرامون و انسان های دیگر و به هر حال زبان هایی که مشترک هستند پیام های شناخت را راحت تر انتقال می دهند.

او با بیان این که واژه ها شکلی از گفتار برای بیان یک پدیده و موضوع هستند و بعد پیچیده تر شده و تشکیل جمله می دهند، افزود: زمانی که متن و رمانی به آن زبانی نوشته شود که زبان ماست این نوع پیام ها را به شکل دقیق تری می رساند تا متن و رمانی که در زبان دیگری نوشته شده و بعد ترجمه می شود؛ واژه هایی که مترجم جای آن ها می گذارد و هیچ گاه هم جایگزین دقیق و کاملی نیستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایلی برای خواندن رمان ایرانی

دلایلی برای خواندن رمان ایرانی