مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 03:402021-03-02اقتصادي

بارش های نرمال بهاری در انتظار مازندران


میانگین بارش در اسفندماه امسال در محدوده بیشتراز نرمال، در فروردین سال آینده در محدوده نرمال با گرایش بیش از آن و در اردیبهشت سال آینده در محدوده نرمال پیش بینی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، استان مازندران تمام سرسبزی اش مدیون بارش هایش است که به ویژه در فصول پاییز و زمستان طبیعت استان چشم انتظارش است.

درست است طی سال های گذشته شاهد تغییر در نوع، میزان و شدت بارش ها بودیم به طوری که بارش هایی را که بادی در چندین روز شاهدش بودیم حتی در چندین ساعت البته با شدت و حالت سیل آسا رخ داد اما با این وجود در این روزها که کشاورزان در تکاپوی آغاز کشت و کار هستند چشم انتظار بارش ها هستند.

سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در این باره در گفت وگو با فارس، اظهار کرد: میانگین بارش پنج ماهه سال زراعی جاری استان مازندران منتهی به بهمن 99 (براساس گزارش مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور)290 میلی متر بوده که نسبت مدت مشابه دوره آماری بلندمدت که حدود 345 میلی متر بوده حدود 16 درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته حدود 29 درصد کاهش داشت.

وی افزود:  میانگین بارش بهمن ماه سال 99 استان مازندران (براساس گزارش مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور)40 میلی متر بوده که نسبت مدت مشابه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارش های نرمال بهاری در انتظار مازندران

بارش های نرمال بهاری در انتظار مازندران