مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 05:152021-03-02اقتصادي

چگونه کمبود آهن را از کمبود منگنز در گیاه تشخیص دهیم؟


یک کارشناس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: مهم ترین نشانه کمبود منگنز، کلروز بین برگ هاست که معمولاً تمام قسمت های بالای درخت را فرا می گیرد، - ایسنا/لرستان یک کارشناس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: مهم ترین نشانه کمبود منگنز، کلروز بین برگ هاست که معمولاً تمام قسمت های بالای درخت را فرا می گیرد، رشد درخت نیز کاهش یافته و در بعضی مواقع درختان به صورت کوتاه باقی می مانند.

منیر اسدزاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: گاهی در گیاهان مبتلا به کمبود آهن، غلظت آن در برگ ها بیشتر از حد نرمال است و حتی به تازگی در تجزیه های برگی، مقدار غلظت آهن درج نمی شود.

این بدان علت است که وجود آهن زیادی در برگ ها ملاک عمل نیست و باید از طریق محلول پاشی و ایجاد شرایط خوب مدیریتی، حرکت آهن را در گیاه بهبود بخشید تا علایم کمبود آهن در برگ ها مشاهده نشود.

وی با اشاره به این که میوه ها ممکن است به رنگ نارنجی روشن درآیند و اندازه آن ها کوچک شود، عنوان کرد: شاخه ها و اندام های شدیداً آسیب دیده، سرخشکیده می شوند.

اسدزاده عنوان کرد: کمبود آهن در اثر آسیب دیدگی ریشه ها از غرقاب بودن زمین، نماتودها و یا مسمومیت ناشی از زیادی عناصر غذایی در درخت توسعه می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه کمبود آهن را از کمبود منگنز در گیاه تشخیص دهیم؟

چگونه کمبود آهن را از کمبود منگنز در گیاه تشخیص دهیم؟