مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 05:402021-03-02سياسي

آزمون سخت اصناف؛ دوراهی انتخاب میان تجربه یا جوانگرایی


باوجودی که از اواخر سال گذشته اعتبار بسیاری از اتحادیه ها به اتمام رسیده، اما با شیوع کرونا در کشور برگزاری انتخابات اتحادیه ها به تعویق افتاد.

- ایسنا/اصفهان باوجودی که از اواخر سال گذشته اعتبار بسیاری از اتحادیه ها به اتمام رسیده، اما با شیوع کرونا در کشور برگزاری انتخابات اتحادیه ها به تعویق افتاد.

اگرچه با بهبود شرایط، ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز برپایی این انتخابات را دوباره صادر کرد، ولی در این بین صدور یک حکم توسط هیات عمومی دیوان عدالت اداری موجب واکنش های بسیاری شد.

هیات عمومی دیوان عدالت اداری به ریاست محمد کاظم بهرامی دادنامه های جداگانه ای با موضوع مشترک ابطال تصمیم مرکز اصناف بازرگانان ایران و تبصره 3 ماده 6 آیین نامه اجرایی نحوه برگزاری انتخابات هیأت مدیره و بازرسان اتحادیه های صنفی را بررسی کرد.

یکی از شاکیان در جهت تبیین خواسته خود اعلام کرده بود که براساس تبصره 1 ماده 22 اصلاحی قانون نظام صنفی مصوب 1392 اعضای هیأت مدیره اتحادیه ها نمی توانند بیش از دو دوره متوالی و یا چهار دوره متناوب در هیأت مدیره اتحادیه عضویت داشته باشند، اما برای اعمال این حکم قـانونی تفسیری مغایر قانون ارائه شده است با این توضیح که افرادی مشمول این قانون می شوند که بعد از تصویب دو دوره متوالی یا چهار دوره متناوب در هیأت مدیره ات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمون سخت اصناف؛ دوراهی انتخاب میان تجربه یا جوانگرایی

آزمون سخت اصناف؛ دوراهی انتخاب میان تجربه یا جوانگرایی