مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 05:502021-03-02اقتصادي

وقتی عربستان ثروتمند و نفت خیز هم از اینفلوئنسرها مالیات می گیرد


در سال 2019 اداره کل زکات و مالیات عربستان سعودی اعلام کرد که مشاهیر شبکه های اجتماعی با درآمد سالانه بیش از 375 هزار ریال سعودی، مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس،  امروزه در بسیاری از کشورهای ثروتمند و فقیر جهان، پرداخت مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده کالا و خدمات، به امری مرسوم و غیرقابل انکار تبدیل شده است.

عربستان سعودی نیز به عنوان کشوری که به ثروتمندی و اقتصاد نفتی اش شهره است، در چند سال اخیر با توجه به کاهش قیمت نفت و به سبب آن، کاهش منابع درآمدی در پی توسعه اقتصاد غیرنفتی خود بوده است.

از این رو باهدف افزایش درآمدهای غیرنفتی، شروع به ایجاد پایه های مالیاتی جدید با عناوین مختلف کرده است؛ این اتفاق سبب شده تا سیاست بدون مالیات، از گهواره تا گور پایان یابد.

برای مثال یکی از پایه های مالیاتی، مالیات بر ارزش افزوده است، که مشمول کالا و خدمات مختلفی شده است.

تبلیغات اینفلوئنسر های عربستانی، مشمول مالیات یکی از مواردی که در زمره خدمات مشمول مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته شده، تبلیغات اینفلوئنسر ها در شبکه های اجتماعی است.

در اواخر سال 2019 میلادی اداره کل زکات و مالیات عربستان سعودی اعلام کرد، طبق مفاد سیستم مالیات بر ارزش افزوده و مقررات اجرایی آن، مشاهیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی عربستان ثروتمند و نفت خیز هم از اینفلوئنسرها مالیات می گیرد

وقتی عربستان ثروتمند و نفت خیز هم از اینفلوئنسرها مالیات می گیرد