مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 06:202021-03-02اقتصادي

آب سواحل چابهار چگونه به استان ها منتقل می شود؟


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: اجرای طرح انتقال آب از سواحل چابهار به سه استان شرقی ایران جهش بزرگ در صنعت آب کشور به شمار می رود؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ ایرنا نوشت: اجرای پروژه انتقال آب از سواحل چابهار به سه استان شرقی ایران که به عنوان یک ابرپروژه در حوزه تامین آب پایدار در کشور مطرح است، پس از فراز و نشیب های بسیار عملیات مطالعاتی و کارشناسی به زودی آغاز می شود.

این پروژه که شیرین سازی و انتقال آب از سواحل چابهار به سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی را بر عهده دارد از نظر ابعاد و حجم سرمایه گذاری بزرگترین پروژه آب رسانی در کشور به شمار می رود که با اجرای آن حدود 12 میلیون نفر جمعیت ساکن این استانها دربخش صنعت و خدمات از آن بهره مند خواهند شد.

این پروژه بزرگ قرار است توسط بخش خصوصی به نام شرکت "تابش" متشکل از 9 شرکت هلدینگ از سراسر کشور عملیاتی شود که هزینه اجرای آن حدود 2.

5 میلیارد یورو برآورد شده است و در افق طرح، انتقال آب از چابهار به مشهد دستکم حدود هشت سال به طول می انجامد.

تفاهمنامه انتقال آب از سواحل چابهار به استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان با حضور معاون وزیر نیرو و استانداران این سه استان شهریور ماه سال گذشته در مشهد به امضا رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب سواحل چابهار چگونه به استان ها منتقل می شود؟

آب سواحل چابهار چگونه به استان ها منتقل می شود؟