مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 10:162021-03-02اجتماعي

هیچ فعالیت استخراجی برای مواد فلزی در محدوده زنوز انجام نشده!


معاون سازمان صمت آذربایجان شرقی گفت: فعلا هیچ گونه اقدام و فعالیت استخراجی برای مواد فلزی در محدوده زنوز انجام نشده و تنها مجوز اکتشاف پلی متال حین بهره برداری، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، عبارت با خطرات جبران ناپذیر زیست محیطی معدن زنوز چه باید کرد؟ عنوان یکی از پرچالش ترین موضوعاتی بود که مخاطبان فارس من خواستار رسیدگی به این موضوع بودند.

در توضیح این موضوع از جمله چالش های پیش روی معدن طلای آدینه زنوز، تخریب محیط زیست و مراتع، آلودگی زیست محیطی با سیانور و جیوه معلق در هوا، آلوده کردن آب شرب و عواقب جبران ناپذیری چون بیماری سرطان، عقب ماندگی ذهنی اهالی مقیم و گردشگران و تخریب آب سد زنوز و نابودی کشاورزی و دامداری عنوان شده است.

به طوری که داوود قاسم زاده مدیر روابط عمومی محیط زیست آذربایجان شرقی در این ارتباط توضیح می دهد: توجه به نوع سنگ معدن، روش استخراج و مراحل پیش بینی شده و قابل انجام در محل، بهره برداری از معدن مس، صدمات و مشکلاتی جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می کند.

وی از بین رفتن تنوع زیستی، آلودگی خاک، آب زیرزمینی و آب های سطحی توسط مواد شیمیایی آزاد شده از فرآیندهای استخراج، از بین رفتن پوشش گیاهی و چراگاه های دامداران در ییلاق زنوز، انتقال ذرات آلوده توسط باد به مناطق اطراف و تخریب پوشش گیاهی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ فعالیت استخراجی برای مواد فلزی در محدوده زنوز انجام نشده!

هیچ فعالیت استخراجی برای مواد فلزی در محدوده زنوز انجام نشده!