مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 11:202021-03-02سياسي

تفرشی: قیام گوهر شاد، به خاطر کشف حجاب نبود


چنان که علی اصغر حکمت وزیر معارف هم تصریح کرده از فضای سرکوب قیام گوهر شاد و اعدام اسدی در قضیه کشف حجاب در دی ماه همان سال (1314)استفاده شد.

- چنان که علی اصغر حکمت وزیر معارف هم تصریح کرده از فضای سرکوب قیام گوهر شاد و اعدام اسدی در قضیه کشف حجاب در دی ماه همان سال (1314)استفاده شد.

عصر ایران- در حالی که در کتب درسی و روایت های رسمی قیام گوهرشاد در سال 1314 خورشیدی به کشف حجاب یا برداشتن اجباری چادر از سر زنان ایرانی در دوره پهلوی اول، نسبت داده می شود، مجید تفرشی سند پژوه ایرانی مقیم لندن در برنامه تلویزیونی قبل از انقلاب گفت: درست این است که گفته شود سرکوب این قیام به حکومت رضاشاه، جرأت اجرای آن پروژه را داد نه آن که قیام گوهر شاد در اعتراض به کشف حجاب بوده باشد.

چرا که این قیام در 21 تیرماه سال 1314 رخ داد و کشف حجاب 6 ماه بعد و در دی ماه 1314 .

او درباره تعداد کشته شدگان تیرماه 1314 نیز عدد 300 نفر را به واقعیت نزدیک تر دانست.

به اعتقاد این سندپژوه که بر اساس مطالعات و تحقیقات بر روی ده ها هزار برگ سند آزاد شده مربوط به ایران در بریتانیا یافته های تاریخی خود را ارایه می کند دوران 20 ساله رضاخان/ رضاشاه را از منظر روابط دین و حکومت می توان به سه دوره تقسیم کرد: دوره نخست از 1299 تا 1307 که دوره تحمل و تعامل است تا جایی که در این دوره علما با کمیسیون م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفرشی: قیام گوهر شاد، به خاطر کشف حجاب نبود

تفرشی: قیام گوهر شاد، به خاطر کشف حجاب نبود