مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 13:402021-03-02اقتصادي

معیشت مردم به دلار گره خورده است


محمد خوش چهره اقتصاددان با اشاره به تورم موجود در پایان سال 99 گفت: به دلیل وابستگی اقتصاد ایران به کالای وارداتی، گرانی کالا ها پس از بالا رفتن بهای ارز رخ داده و گاهی شاهد آنیم که در مقطعی دولت تلاشی کرده و نرخ ها پایین آمده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از اعتماد، نرخ برابری ریال ایران در برابر دلار امریکا تنها طی یک سال گذشته بیش از 70 درصد سقوط کرده و بهای دلار از 14 هزار و 500 تومان به 24 هزار و 750 تومان در پایان معاملات روز (دوشنبه 11 اسفندماه) رسیده و همزمان نرخ تورم اقتصاد ایران به 34.

2 درصد رسیده است؛ در چنین شرایطی برای برون رفت از این تورم و حفظ ارزش پول باید از چه راهکاری استفاده کرد؟ محمد خوش چهره، عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران معتقد است؛ متاسفانه به دلیل جنگ اقتصادی که به صورت مستمر از سوی رهبری و مسوولان به آن اشاره می شود کارکرد های نظام اقتصادی و سیاسی ایران تحت تاثیر قرار گرفته به گونه ای که آثار این جنگ اقتصادی با تمرکز بر معیشت و درآمد ملی مشخص است و رفاه ملی را هم تحت تاثیر قرار داده است.

خوش چهره در این باره گفت: اگر امروز مردم مطالباتی به نام فرصت شغلی دارند و درصد زیادی از جوانان امکان شغل برای شان فراهم نیست یا بخش زیادی از افراد در حال حاضر در کشور با مشکل تهیه مسکن روبه رو هستند به دلیل کم توجهی دستگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معیشت مردم به دلار گره خورده است

معیشت مردم به دلار گره خورده است