مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 07:102021-03-03سياسي

چرا برخی افراد از تعهد در ازدواج می ترسند؟


افرادی که سبک دلبستگی آنها با مادرشان در کودکی از نوع اجتنابی بوده است، آسیب پذیری خود را انکار می کنند، ادعا می کنند نیاز به روابط نزدیک زناشویی ندارند و پایین ترین سطح تعهد و مسئولیت پذیری را در ازدواج دارند به طوری که بعضا امکان .

- یک روانشناس مطرح کرد: افرادی که سبک دلبستگی آنها با مادرشان در کودکی از نوع اجتنابی بوده است، آسیب پذیری خود را انکار می کنند، ادعا می کنند نیاز به روابط نزدیک زناشویی ندارند و پایین ترین سطح تعهد و مسئولیت پذیری را در ازدواج دارند به طوری که بعضا امکان خیانت در آنها نیز وجود دارد.

گوهر یسنا انزانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه افراد دارای سبک شخصیتی تکانشی، اعتماد پذیری پایین، بدبینی زیاد، خصومت گرا و واکنشی و فرادی که دارای اختلال شخصیت هستند تمایلی به تعهد ندارند، اظهار کرد: افرادی که تنها زندگی کرده اند، درون گرا هستند، از صمیمیت و دوست داشتنی نبودن و شکست عاطفی می ترسند، تجارب نا موفق اطرافیان در ازدواج را دیده اند به تعهد در هر زمینه ای از جمله ازدواج ورود نمی کنند چراکه نسبت به پیمان بستن و تعهد ترس دارند.

وی با اشاره به نقش دلبستگی پیوند هیجانی افراد با مادر خود هنگام کودکی در مسئولیت پذیری آنها در زندگی زناشویی، تصریح کرد: دلبستگی در سه گروه ایمن، اجتنابی، اضطرابی دوسوگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا برخی افراد از تعهد در ازدواج می ترسند؟

چرا برخی افراد از تعهد در ازدواج می ترسند؟