مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 11:452021-03-03اجتماعي

تغییر رژیم بارش از چالش های جدی است


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، فرسایش خاک براثر از بین رفتن پوشش گیاهی، تغییر رژیم بارش و بهره برداری های نابه جا از منابع را از چالش های جدی منابع طبیعی فارس دانست.

- ایسنا/فارس مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، فرسایش خاک براثر از بین رفتن پوشش گیاهی، تغییر رژیم بارش و بهره برداری های نابه جا از منابع را از چالش های جدی منابع طبیعی فارس دانست.

عبدالحسن صمدنژاد چهارشنبه 13 اسفند در یک کنفرانس خبری، ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، گفت: میانگین بالای فرسایش خاک، آتش سوزی عرصه های طبیعی در اوایل بهار و تابستان و اواخر پاییز، قطع درختان در حوزه زاگرس، چرای بیش از حد و فاقد نظمی خاص، تخریب و تصرف اراضی توسط سودجویان و دست اندازی به انفال از دیگر چالش های منابع طبیعی در فارس است.

صمدنژاد با یادآوری اینکه وقوع سیلاب ها در پی بارندگی را از دیگر مشکلاتی دانست که فارس با آن روبرو بوده است و گفت: برای حفاظت از منابع طبیعی باید افزایش مشارکت مردم و ایجاد حساسیت در گروه های مختلف مردمی برای نظارت برعرصه ها و همچنین احیای منابع طبیعی، در اولویت باشد.

وی همچنین با اشاره به اینکه سطح مراتع فارس وسیع است و تعداد بهره برداران زیاد، گفت: طرح کاداستر اراضی ملی، پروژه ای مهم برای شناسایی و حفاظت از عرصه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر رژیم بارش از چالش های جدی است

تغییر رژیم بارش از چالش های جدی است