مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 07:202021-03-06بين الملل

آمریکا اقدامات چین در هنگ کنگ را محکوم کرد


آمریکا اقدامات چین برای تغییر سیستم انتخاباتی هنگ کنگ را یک حمله مستقیم به خودمختاری و روندهای دموکراتیک این دولت شهر دانست و اعلام کرد در تلاش است تا اقدام جمعی ضربتی را علیه نقض های حقوق بشری چین ایجاد کند.

- آمریکا اقدامات چین برای تغییر سیستم انتخاباتی هنگ کنگ را یک حمله مستقیم به خودمختاری و روندهای دموکراتیک این دولت شهر دانست و اعلام کرد در تلاش است تا "اقدام جمعی ضربتی" را علیه نقض های حقوق بشری چین ایجاد کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پکن اوایل روز جمعه قانونی را درخصوص تغییر کمیته انتخاباتی هنگ کنگ که رهبر این دولت شهر را انتخاب می کند و ارائه قدرت جدید به آن برای معرفی نامزدهای پارلمان پیشنهاد داد؛ اقدامی که سلطه رو به افزایش چین بر هنگ کنگ را محکم تر می کند.

این اقدام که قرار است در پارلمان چین به تصویب برسد بیش از پیش اپوزیسیون دموکراتیک هنگ کنگ را به حاشیه خواهد راند؛ اپوزیسیونی که به دنبال اعمال قانون امنیت ملی چین بر هنگ کنگ، لطمه های جدی دیده است.

ند پرایس ، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری گفت: آمریکا حمله مداوم چین به نهادهای دموکراتیک در هنگ کنگ را محکوم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا اقدامات چین در هنگ کنگ را محکوم کرد

آمریکا اقدامات چین در هنگ کنگ را محکوم کرد