مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 08:202021-03-06فرهنگي

هزینه در حوزه «کتاب» سرمایه گذاری برای ساخت جامعه ای موثر است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، سید عباس صالحی در مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی با بیان این که شهر یزد با عنوان های مختلفی شناخته می شود، اظهار کرد: یکی از عنوان این شهر دارالکتاب بوده و این نشان دهنده ظرفیت فرهنگی این دیار است.

وی با اشاره به سابقه یزد به عنوان محل ثبت تاریخ فرهنگ مکتوب ایران اسلامی، افزود: علمی کردن فعالیت ها از جمله رویکردهای جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تبدریل کردن کتابخانه ها به باشگاه های فرهنگی مبتنی بر ترویج کتاب و کتابخوانی را از دیگر رویکردهای جدی نهاد کتابخانه های عمومی کشور دانست، گفت: با این نگاه برنامه ریزی های مختلفی در حوزه معماری و فرآیند کاری کتابخانه ها انجام شده و در اولویت اجرایی قرار گرفته است.

صالحی توجه ویژه به حوزه کودک و نوجوان را سومین راهبرد جدی نهاد کتابخانه های عمومی کشور دانست و بیان کرد: در حال حاضر هیچ کتابخانه ای در کشور فاقد فضای ویژه کودکان نیست.

وزیر تصریح کرد: اگر بتوانیم نسلی کتابخوان داشته باشیم، نسلی سالم از نظر روحی و جسمی خواهیم داشت و در نهایت انسان های سالم و موثر برای توسعه کشور پرورش می دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه در حوزه «کتاب» سرمایه گذاری برای ساخت جامعه ای موثر است

هزینه در حوزه «کتاب» سرمایه گذاری برای ساخت جامعه ای موثر است