مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 08:352021-03-06اقتصادي

کاهش 30 درصدی محصول با رشد علف های هرز


کارشناس مسئول کنترل علف های هرز جهاد کشاورزی البرز گفت: استفاده پیاپی از یک علف کش خاص اثرگذاری آن را کاهش داده و علف هرز را مقاوم می کند.

- محسن سرحدی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه کشاورزان البرزی در بحث استفاده از تکنیک های نوین و دانش محور پیشرو هستند، اظهار کرد: همین باعث شده البرز در تولید گندم و جو رتبه دوم کشور در واحد سطح را به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ایران در تولید غلات استراتژیک به خودکفایی رسیده، ادامه داد: البته ممکن است در برخی سالها به دلیل شرایط جوی، خشکسالی و برخی مشکلات دیگر ناچار به واردات مقادیری گندم، جو و دانه های روغنی شویم.

وی با تاکید به استفاده از علف کش های موثر برای افزایش بهره وری تولیدات توضیح داد: رشد علف های هرز گاه تا 30 درصد عملکرد محصول را کاهش می دهد به همین دلیل کشاورزان باید به فکر استفاده از علف کش های موثر باشند.

وی اضافه کرد: علف های هرز رقیب مخفی محصول اصلی زمین کشاورزی هستند و از آب، مواد غذایی و نوری که در اصل باید به محصول کاشته شده برسد استفاده می کند.

این مسئول تاکید کرد: البته کشاورزان باید آگاه باشند که هر علف کشی نمی تواند طیف گسترده علف های هرز را از بین ببرد و در این حوزه باید تخصصی عمل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 30 درصدی محصول با رشد علف های هرز

کاهش 30 درصدی محصول با رشد علف های هرز