مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 11:002021-03-06اجتماعي

مرگ هزاران پرنده مهاجر در خلیج گرگان


در روزهایی که سامانه ناپایدار جوی در گلستان حاکم است و باد و طوفان و مواج بودن دریا اتفاق می افتد تعداد لاشه ها بیشتر شده و به تبع آن کار محیط بانان برای جمع آوری پرندگان تلف شده سخت تر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایرنا نوشت: خلیج گرگان به عنوان اکوسیستم آبی منحصر به فرد شمال ایران، در سال های اخیر شاهد اتفاقات تلخی مانند هویداشدن جزیره آکاز به دلیل فروکش کردن تبادل آبی با دریای خزر، استمرار پسروی و خشکی و کاهش تراز آبی بود اما سمبل این دشواری ها تکرار تراژدی مرگ هزاران پرنده مهاجر در 2 سال اخیر است.

خلیج گرگان در سال های اخیر به دلیل مشکلات زیست محیطی مانند پسروی گسترده، همواره مورد توجه قرار داشت اما در 2 سال اخیر و با تلفات گسترده پرندگان، نگرانی در مورد ادامه حیات آن افزایش چشمگیری پیدا کرد.

یک ماه از مشاهده نخستین مورد تلفات در پهنه سرزمینی گلستان می گذرد و روند جمع آوری پرندگان تلف شده از خلیج گرگان همچنان ادامه دارد .

سازمان دامپزشکی کشور به عنوان متولی اصلی بررسی چنین رخدادهایی در حوزه حیات وحش پس از بررسی و آزمایشات مختلف بوتولیسم را عنوان علت مرگ پرندگان مهاجر اعلام کرده است .

مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا از سواحل گلستان نشان می دهد که حدود 50 کیلومتر از نوار ساحلی خلیج گرگان در محدوده نوکنده ، بندرگز و بندرترکمن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ هزاران پرنده مهاجر در خلیج گرگان

مرگ هزاران پرنده مهاجر در خلیج گرگان