مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 05:552021-03-07اجتماعي

سروهایی به قدمت یک تمدن


در شهرستان چوار در استان ایلام سروهایی 2 هزار تا 3 هزار ساله وجود دارد که به قدمت تمدن دیرپای ایلام ایستاده اند ، کارشناسان عمر این درختان را بین بین 2 هزار تا 3هزار و300 سال برآورد کرده اند.

- ایسنا/ایلام در شهرستان چوار در استان ایلام سروهایی 2 هزار تا 3 هزار ساله وجود دارد که به قدمت تمدن دیرپای ایلام ایستاده اند ، کارشناسان عمر این درختان را بین بین 2 هزار تا 3هزار و300 سال برآورد کرده اند.

این سروهای باستانی از خانواده سروهای کوهی یا زربین هستند که فرم پیچ و تاب ساقه، ریشه و برگ های زیبا و مینیاتوری آن تجربه ماندگاری از زیبایی طبیعی را برای بازدیدکنندگان رقم می زند.

این مجموعه 20 تا 30 اصله ای درخت باستانی و نمادین سرو، در جوار روستای بان سرو که در گویش محلی (بان سول) خوانده می شود در سال های اخیر به مقصد گردشگری طبیعی تبدیل شده است.

دکتر رضا احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: منابع طبیعی استان ایلام با اقدامات آبخیزداری و جنگل کاری از انقراض درختان سرو کهنسال شهرستان چوار جلوگیری کرده است.

وی با اشاره به اقدامات منابع طبیعی استان برای حفظ گونه های نادر گیاهی در استان، اظهار کرد: ایجاد 7000 هکتار ذخیره گاه جنگلی در دستور کار منابع طبیعی استان ایلام قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سروهایی به قدمت یک تمدن

سروهایی به قدمت یک تمدن