مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 06:052021-03-07سياسي

انتشار کتاب زندگی نامه و خدمات علمی فرهنگی مرحوم خسروشاهی


کتاب زندگی نامه و خدمات علمی فرهنگی مرحوم سیدهادی خسروشاهی عالم مجاهد، اسلام پژوه و متفکر معاصر از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی منتشر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، کتاب زندگی نامه و خدمات علمی فرهنگی مرحوم استاد سید هادی خسروشاهی عالم مجاهد، اسلام پژوه و متفکر معاصر در سلسله انتشارات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی منتشر شد.

در پیشگفتار حسن بلخاری رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی بر این کتاب آمده است: نخستین بار در مراسم تکریم استاد مهدی محقق و معارفه این حقیر در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی (فروردین 1396) حضرت آیت الله سیدهادی خسروشاهی را زیارت کردم.

پیش از آن با مقالات، آثار و به ویژه کارهای فرهنگی عمیق ایشان در باب تقریب ادیان و مذاهب آشنا بودم.

بدون تردید نقش ظریف و مهم ایشان در تقریب اسلام و مسیحیت (در آن 5 سالی که سفیر ایران در واتیکان بودند) و نیز تلاش و جهدشان در باب تقریب مذاهب اسلامی (و به ویژه تقریب دو حوزه تمدنی بسیار مؤثر اسلامی یعنی ایران و مصر) نشان از حیات مؤثر و متعالی این فقید سعید دارد.

کثرت و وسعت موضوعیِ تحقیقات و تتبعات ایشان که تعداد آن در زندگی نامه پیش رو 223 مورد ذکر شده (و این منهای نشریاتی است که این متفکر خوش ذوق و کاملاً به روز، در طول حیات خویش باعث و بانی ظهور و انتشار آنها بود) نشان از اندیشمندی کاملاً آشنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار کتاب زندگی نامه و خدمات علمی فرهنگی مرحوم خسروشاهی

انتشار کتاب زندگی نامه و خدمات علمی فرهنگی مرحوم خسروشاهی