مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 07:452021-03-07اجتماعي

تشدید پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در فامنین


رییس اداره دامپزشکی شهرستان فامنین از اجرای طرح تشدید پایش و مراقبت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در فامنین خبر داد و گفت: کنترل و جلوگیری از انتشار ویروس بیماری آنفلوآنزای فوق پرندگان در گرو تشخیص سریع این بیماری در اولین کانون است.

- محمود مشهوری در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان از اجرای طرح تشدید پایش و مراقبت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با همکاری ادارات ذیربط  بهداشت و محیط زیست در روستاها و تالاب های شهرستان فامنین خبر داد.

وی با اشاره به اجرای این طرح در مرغداری های صنعتی و طیور بومی گفت: فصل سرما و وجود بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی کشورهای جهان و آلودگی طیور بومی و وحشی و نیز مهاجرت پرندگان آزاد به کشور خطر شیوع این بیماری را در بین طیور بومی و صنعتی افزایش می دهد.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان فامنین کنترل و جلوگیری از انتشار ویروس بیماری در منطقه را در گرو تشخیص سریع این بیماری در اولین کانون دانست و گفت: دیده وری و پایش پرندگان وحشی در تالاب ها و روستاها و واحدهای صنعتی پرورش طیور موجود در اطراف این مکان ها تا شعاع 10 کیلومتری توسط تیم های مشترک و یا انفرادی ادارات حفاظت محیط زیست و دامپزشکی می تواند در تشخیص سریع و به موقع این بیماری موثر باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در فامنین

تشدید پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در فامنین