مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 08:402021-03-07اقتصادي

بهره برداری از بزرگترین پروژه مقابله با بیابان گلستان در بخش مرزی گنبدکاووس


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس گفت: بزرگترین پروژه مقابله با بیابان گلستان در بخش مرزی «داشلی برون» با حضور مسوولان کشوری و استانی به بهره برداری رسید.

- فرشید رحمانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: گنبدکاووس با مساحت 531 هزار و 539 هکتار بزرگترین شهرستان استان به لحاظ وسعت بوده و 341 هزار و 949 هکتار از این مساحت در اراضی ملی با پوشش مرتعی قرار دارد.

وی تصریح کرد: در این مراتع یک هزار و 650 خانوار دارای پروانه چرا تحت عنوان دامدار ذیحق با 180 هزار واحد دامی مجاز در قالب 42 طرح مرتعداری امرار معاش می کنند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اجرای طرح کاداستر خاطرنشان کرد: پروژه کاداستر و تثبیت اراضی ملی به مساحت 165 هزار و 400 هکتار در شهرستان در حال اجرا بوده و تلاش داریم تا این طرح را تا پایان سال به اتمام رسانده و جشن پایان پروژه کاداستر را برگزار کنیم.

وی در خصوص رفع تصرف عرصه های ملی بیان کرد: یک فقره پرونده به مساحت 470 هکتار از اراضی خیرخوجه با رای شاخص صادره از شعبه اول دیوانعالی کشور رفع تصرف شده و به دامان طبیعت برگشت.

رحمانی گفت: در راستای ساماندهی مسکن روستایی و طرح های اشتغالزایی 27 فقره به مساحت 52 هکتار از اراضی منابع طبیعی واگذار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از بزرگترین پروژه مقابله با بیابان گلستان در بخش مرزی گنبدکاووس

بهره برداری از بزرگترین پروژه مقابله با بیابان گلستان در بخش مرزی گنبدکاووس