مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 09:102021-03-07پزشكي

میزان مرگ و میر در بیماران دیابتی مبتلا به کرونا کمتر است


مطالعه ای جدید نشان داده است میزان مرگ در بیماران دیابتی که از داروی متفورمین استفاده می کنند و به کرونا هم مبتلا شده اند، نسبت به سایرین کمتر است.

- مطالعات نشان داده است دارویی ارزان قیمت که برای درمان دیابت استفاده می شود و به کاهش وزن کمک می کند، میزان مرگ را در بیماران مبتلا به ویروس کرونا نیز کاهش می دهد؛ این دارو "متفورمین" نام دارد و برای درمان سطح بالای قند خون ناشی از دیابت نوع 2 مصرف می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ مطالعه ای توسط محققان دانشگاه آلاباما در بیرمنگام نشان داد که مصرف متفورمین قبل از تشخیص ابتلا به کووید 19 با کاهش 3 برابری میزان مرگ و میر (کاهش سه برابری در مرگ و میر) بر اثرکرونا در بیماران دیابتی نوع 2 همراه است.

آنات شالوف مدیر و سرپرست مرکز دیابت دانشگاه آلاباما در بیرمنگام گفت: "این تاثیر مفید، حتی با در نظر گرفتن سن، جنس، نژاد، چاقی، فشار خون بالا یا بیماری مزمن کلیه و نارسایی قلبی نیز صادق است.

او افزود: نتایج مشابهی در مناطق مختلف از سراسر جهان از جمله چین و فرانسه به دست آمده است، نشان می دهد که کاهش قابل توجه خطر مرگ و میر مربوط به استفاده از متفورمین در افراد دیابتی نوع 2 ممکن است تعمیم داده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان مرگ و میر در بیماران دیابتی مبتلا به کرونا کمتر است

میزان مرگ و میر در بیماران دیابتی مبتلا به کرونا کمتر است