مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 10:102021-03-07فرهنگي

چاپ شناسنامه ای تاریخی از سرگذشت همدانی ها


کتاب «واژه نامه همدانی» سندیتی بر گفتار و گویش همدانی، کاری از هادی گروسین به عنوان بیست و سومین اثر دانشنامه استان همدان از سوی حوزه هنری به چاپ رسید.

- ایسنا/همدان کتاب واژه نامه همدانی سندیتی بر گفتار و گویش همدانی، کاری از هادی گروسین به عنوان بیست و سومین اثر دانشنامه استان همدان از سوی حوزه هنری به چاپ رسید.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه کتاب واژه نامه همدانی فرهنگ واژه ها و اصطلاحاتی به گویش همدانی است، گفت: این کتاب پس از سال ها با افزوده ها، اصطلاحات و مدخل های جدید به همت گروه دانشنامه همدان به زیور طبع آراسته و منتشر شده است.

تیمور آقامحمدی کتاب واژه نامه همدانی را دارای 678 صفحه و چهار فصل اعلام کرد و افزود: فصل نخست به کلیاتی نظیر ویژگی های دستوری گویش همدانی، افعال، مصدرها و اصوات اختصاص دارد و در فصل دوم، واژگان همدانی به ترتیب الفبایی درج شده است.

وی فصل سوم را گزیده امثال و اصطلاحات و فصل چهارم را داستان های مثل گونه بیان داشت و گفت: نویسنده کتاب با 56 سال تحقیق میدانی و گردآوری تک تک واژه ها، ضرب المثل ها، اصطلاحات و کنایات، یادگار نیم قرن عشق و شوریدگی به فرهنگ زادگاهش همدان را در کتاب واژه نامه همدانی به چاپ رسانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاپ شناسنامه ای تاریخی از سرگذشت همدانی ها

چاپ شناسنامه ای تاریخی از سرگذشت همدانی ها