مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 10:152021-03-07اقتصادي

گوسفندان دارای ژن چندقلوزایی در آذربایجان شرقی


مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش تولید گوشت قرمز در استان با طرح چندقلوزایی در گوسفندان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین اقدمی امروز در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به تولید حدود 580 هزار تن شیر و 54 هزار تن گوشت در استان،  اظهار داشت: سازمان در راستای اصلاح نژاد دام سبک، در قالب طرح های ترکیب ژنتیکی گوسفند و اصلاح نژاد بزهای شیری بومی برنامه دارد، هدف از اصلاح نژاد بزها، صرفاً افزایش میزان تولید شیر است؛  در خصوص ترکیب ژنتیک گوسفندان نیز در کنار افزایش تولید شیر به دنبال افزایش چندقلوزایی در هر زایمان و افزایش دفعات زایمان است.

وی از افزایش تولید گوشت قرمز در استان آذربایجان شرقی با طرح چندقلوزایی در گوسفندان خبر داد و گفت: طرح افزایش تولید گوشت قرمز، از طریق چندقلوزایی در گوسفندان از حدود یک دهه گذشته در آذربایجان شرقی در دست اجراست.

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: وظیفه و برنامه دیگر سازمان جهاد کشاورزی استان، تامین نهاده در حد توان برای دام ها، به شرط هویت گذاری و پلاک کوبی است براساس مصوبه هیئت وزیران و ستاد مرکزی مبارزه با کالای قاچاق و ارز از اواخر سال 97، مصوب شده که تمامی حیوانات بایستی هویت گذاری شوند تا آمار جمعیت دامی نزدیک به واقعیت به دست آی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوسفندان دارای ژن چندقلوزایی در آذربایجان شرقی

گوسفندان دارای ژن چندقلوزایی در آذربایجان شرقی