مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 11:252021-03-07سياسي

تفاهم نامه همکاری تخت جمشید و تخت فولاد امضاء شد


تفاهم نامه همکاری مشترک بین پایگاه میراث جهانی تخت جمشید و شهرداری اصفهان با نمایندگی مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد امضاء شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید عقد تفاهم نامه را شروع فصل جدیدی از روابط ها در راستای افزایش همکاری های طرفین در زمینه های گوناگون دانست و با تشریح ظرفیت های این مجموعه جهانی و منظر فرهنگی طبیعی آن به ویژه در آثار صخره ای و سنگی، مطرح کرد: تخت جمشید به عنوان یک سایت موزه تاریخی و نقش رستم به عنوان یک مجموعه آیینی و آرامگاهی با آثار متعدد صخره ای خود در جهان شناخته شده است و ظرفیتهای این دو مجموعه کم نظیر باعث گردیده به منظور حفظ و نگهداری مداوم آثار سنگی در طول دهه ها، موضوع کارگاه های حفاظت و مرمت آثار سنگی با همه ظرفیت های علمی و آموزشی خود در این منطقه شکل بگیرد.

حمید فدایی افزود: البته موضوع ثبت جهانی نقش رستم از سالها پیش مطرح بوده که در آتی به پرونده جهانی تخت جمشید اضافه می شود و این اتفاق منجر به افزایش ظرفیتهای پژوهشی، حفاظتی و مرمت این آثار صخره ای و سنگی، خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه حفاظت و مرمت در اولویت و محور کاری این پایگاه جهانی قرار دارد، بیان داشت: در مداخلات حفاظتی ما در کالبد آثار تاریخی سنگی و صخره ای، اولویت هایی همچون مطالعه،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاهم نامه همکاری تخت جمشید و تخت فولاد امضاء شد

تفاهم نامه همکاری تخت جمشید و تخت فولاد امضاء شد