مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 12:252021-03-07سياسي

کاشت نخل مثمر در خرمشهر اقدامی مهم در جهت فرهنگ سازی احیای نخیلات است


با کاشت بیش از چهار هزار نفر مثمر بومی نخل در خرمشهر علاوه بر کمک به کشاورزان نیازمند، نوعی فرهنگ سازی برای توجه نسل کنونی به آثار و برکات کاشت نخل خرما و احیای نخیلات است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرمشهر، حجت الاسلام سیدمحمدنبی موسوی فرد ظهر امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی توزیع و کاشت چهار هزار و 500 نخل مثمر و بومی استعمران توسط نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان خرمشهر در قالب پویش ملی درخت یاری ، اظهار کرد: درخت و درخت کاری یکی از مهم ترین عناصر و مؤلفه ها در سالم سازی محیط زیست به شمار می آید که در روایات موجود از اهل بیت (ع) بر آثار و برکات درخت کاری و زراعت تأکید شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه استان خوزستان در برخورداری از نخلستان های انبوه در گذشته شهرت داشته است، افزود: نسل گذشته در خوزستان توجه ویژه ای به کشاورزی و نخیلات داشتند به ویژه پیش از جنگ تحمیلی که سراسر آبادان و خرمشهر از اروندکنار تا شلمچه انبوهی از نخلستان های بهم پیوسته وجود داشتند که مردمان این منطقه از نعمات آن بهره مند بودند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: کار مهمی که امروز از سوی مجموعه نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان خرمشهر با کاشت بیش از چهار هزار نفر مثمر بومی نخل انجام شده علاوه بر کمک به کشاورزان نیازمند، نوعی فرهنگ سازی برای توجه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت نخل مثمر در خرمشهر اقدامی مهم در جهت فرهنگ سازی احیای نخیلات است

کاشت نخل مثمر در خرمشهر اقدامی مهم در جهت فرهنگ سازی احیای نخیلات است