مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 12:552021-03-07اقتصادي

خسارت 270 میلیارد ریالی خسارت کرونا به بخش گل و گیاه مشهد


مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مشهد برآورد میزان خسارت کرونا به بخش گل و گیاهان شاخه بریده در این شهرستان را حدود 270 میلیارد ریال اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی مشهد، محمد جعفری اظهار کرد: مجموعه گل و گیاهان در بحث سلامتی، تولید محصولات کشاورزی و اقتصاد کشاورزی نقش اساسی دارند.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مشهد با بیان اینکه گل و گیاه منبع تمامی انرژی های مثبت است، افزود: کسانی که در عرصه تولید گل و گیاه فعالیت می کنند در برخوردهای اجتماعی دارای روحیه ای ملایم و آرام و پر از انرژی های مثبت هستند.

وی با اشاره به فعال بودن 405 واحد گلخانه در شهرستان مشهد، یادآور شد: در حال حاضر سطح زیرکشت محصولات گلخانه ای در مشهد حدود 145 هکتار است که از این میزان نزدیک به 20 هکتار آن در سال جاری احداث شده است.

جعفری ادامه داد: 67 هکتار به کشت محصولات سبزی و صیفی، حدود 74 هکتار گل و گیاهان زینتی و حدود 4 هکتار به کشت آلوورا و سایر گیاهان دارویی اختصاص دارد.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مشهد اظهار کرد: در هر هکتار گلخانه امکان اشتغال 10 نفر به صورت مستقیم و 30 نفر غیرمستقیم وجود دارد، به همین دلیل توسعه گلخانه ها می تواند در ایجاد اشتغال و درآمدزایی نقش بسزایی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 270 میلیارد ریالی خسارت کرونا به بخش گل و گیاه مشهد

خسارت 270 میلیارد ریالی خسارت کرونا به بخش گل و گیاه مشهد