مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 04:052021-03-08اقتصادي

همجوار با سد، اما تشنه!


شهرستان ملکشاهی در بیخ گوش سد ایلام قرار دارد اما از نبود آب رنج می برد و سبب شده پتانسیل ها و ظرفیت های آن نادیده گرفته شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، سال هاست کمبود آب شرب در شهرستان ملکشاهی از توابع استان ایلام موجب شده مردم این شهرستان با مشکلاتی مواجه شوند؛ مدت هاست که ساکنان شهرستان ملکشاهی به علت کمبود آب در فصول گرم سال به ناچار مجبورند، از چشمه های کوه ها آب مورد نیاز خود را تهیه کنند.

ملکشاهی با جمعیتی بالغ بر 35 هزار نفر بیش از 10 سال است که به شهرستان تبدیل شده، اما با این وجود همواره نبود آب آشامیدنی سالم در این شهرستان به یک بحران جدی برای ساکنان آن تبدیل شده است.

 در دولت های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم قول حل این مشکل به مردم این شهرستان داده شده است؛ اما چند سالیست که تنها برای سه کیلومتر لوله گذاری معطل مانده آیا مسوولین برای حل مشکل چاره ای دارند؟! گفتنی است؛ هر چه از مرکز شهرستان به سمت روستاها می رویم مشکل کمبود آب سالم جدی تر می شود.

نادیده گرفتن ظرفیت های شهرستان ملکشاهی در پی کمبود آب سد آب رسانی استان ایلام در حوزه ی شهرستان ملکشاهی واقع است؛ اما علی رغم این مهم به دلیل نبود امکانات کافی برای تصفیه و شیرین سازی آب، امکان تامین آب سالم کافی برای این شهرستان فراهم نشده و محرومیت مضاعف آب موجب شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همجوار با سد، اما تشنه!

همجوار با سد، اما تشنه!