مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 07:152021-03-08فرهنگي

افتتاح ساماندهی آثار تاریخی بلادشاپور با حضور وزیر


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساماندهی 2 اثر تاریخی و مرمت مسجد مورک با حضور وزیر افتتاح خواهد شد.

- مجید صفایی در گفت وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: ساماندهی بناهای تاریخی بافت بلادشاپور به زودی با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای ساماندهی مجموعه تاریخی دو اثر کاروانسرا و حمام کهیار به بخش خصوصی واگذار شده است.

صفایی افزود: مرمت مسجد مورک(ابوذر غفاری) از دیگر اقدامات یک سال اخیر بوده که با پیگیری امام جمعه شهرستان هم اکنون در مرحله نهایی تکمیل است.

وی گفت: مرمت حجره امامزاده جابر(ع) در بافت نیز در حال انجام است و قرار است این دو بقعه متبرکه برای اجرای کارهای فرهنگی در اختیار هیأت های مذهبی و جوانان فعال قرار گیرد.

صفایی افزود: با وجود شرایط کرونا یی اجرای پروژه های ساماندهی آثار تاریخی و توسعه گردشگری تعطیل نشد و همه زیرساخت ها برای پذیرایی از گردشگران بعد از کرونا فراهم خواهد شد.

این مسؤول در خصوص تملک خانه های حریم بافت گفت: سال 99 مبلغ 450 میلیون تومان برای تملک یک باب منزل و پرداخت بخشی از بدهی چهار قطعه زمین در این مجموعه هزینه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح ساماندهی آثار تاریخی بلادشاپور با حضور وزیر

افتتاح ساماندهی آثار تاریخی بلادشاپور با حضور وزیر