مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 04:452021-03-09پزشكي

برخی انتظار معجزه از هورمون رشد دارند


یک فوق تخصص غدد و متابولیسم کودکان گفت: برخی ها انتظار معجزه از هورمون رشد را دارند، دوره درمان ممکن است تا دو سال طول بکشد، در مواردی که هورمون رشد اثر بسیار خوبی دارد نهایتا پنج تا شش سانتی متر به قد کودک افزوده می شود.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک فوق تخصص غدد و متابولیسم کودکان گفت: برخی ها انتظار معجزه از هورمون رشد را دارند، دوره درمان ممکن است تا دو سال طول بکشد، در مواردی که هورمون رشد اثر بسیار خوبی دارد نهایتا پنج تا شش سانتی متر به قد کودک افزوده می شود.

پیام سامعی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه اکثر خانواده ها تمایل دارند فرزندانشان قد بلندی داشته باشند، اظهار کرد: در پزشکی منحنی های رشد قد و وزن وجود دارد و طبق این منحنی ها پزشک، کوتاهی یا نرمال بودن قد کودک را تشخیص می دهد.

وی با اشاره به اینکه هورمون رشد از غده هیپوفیز ترشح می شود، افزود: این هورمون در دوران کودکی باعث قد کشیدن می شود، باید گفت کوتاهی قد به دلیل کمبود هورمون رشد مورد نادری بوده و طی بررسی های صورت داده توسط پزشک برای کشف علت و رفع آن دستور صادر می شود.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم کودکان یادآور شد: در مواردی مانند بیماری هایی مانند سندروم ترنر در دختران و دیالیز از داروی هورمون رشد برای اصلاح کوتاه قدی در این بیماران استفاده می شود، دختران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخی انتظار معجزه از هورمون رشد دارند

برخی انتظار معجزه از هورمون رشد دارند