افزایش سهم صادرات ایران به روسیه معطل ظرفیت ترانزیتی/خط کشتیرانی خزر کلید ترانزیت شمال-جنوبکارشناس حمل و نقل و ترانزیت با تأکید بر اینکه ضرورت دارد کشتیرانی تجاری در دریای خزر مورد تمرکز جدی نهادهای مربوطه قرار گیرد، گفت: دریای خزر می تواند محدودیت های ترانزیتی ایران به سمت شمال را محو کند. - علی ضیایی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: از جمله ظرفیت های مهم و بالقوه ایران، موقعیت جغرافیایی راهبردی است که می تواند بسترساز نقش پررنگ ایران در ترانزیت کالاهای تجاری بین المللی و احصاء منافع سرشار اقتصادی و سیاسی برای کشور باشد. این کارشناس حمل و نقل و ترانزیت ادامه داد: کریدورهای حمل بار بین المللی علاوه بر فراهم آوردن عواید ترانزیتی برای کشور، به توسعه صادرات ایران نیز خواهد انجامید. وی اظهار داشت: کریدورهای گذرنده از ایران شامل دو محور شرق به غرب و شمال به جنوب است، کریدور شرق به غرب کارکرد انتقال بار چین به اروپا و کریدور شمال به جنوب مختص متصل کردن روسیه و کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه، به خلیج فارس و آب های گرم بین المللی است. * افزایش سهم تجاری ایران به روسیه معطل ظرفیت های ترانزیتی ضیایی بیان کرد: در حال حاضر، صادرات سالانه ایران به روسیه 500 میلیون دلار است، این در حالی است که واردات این کشور بالغ بر 250 میلیارد دلار در سال بوده و با توجه ظرفیت های موجود در کشور، سهم ایران از این برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |