مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 15:002021-03-09سياسي

توضیحات مدیرکل بودجه شهرداری تهران درباره جریمه قطع درختان


مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران گفت: درآمد حاصل از قطع اشجار در بودجه های سنواتی قبل وجود داشته اما مستتر بوده و در بودجه سال 1400 بنابر اصل شفافیت محل استفاده از آن مشخص شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، روح الله شهیدی پور درباره عوارض قطع درختان توضیح داد: قانون حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی رویه درخت مصوب 1352/11/5 مربوط به اوایل دهه 1350 و مصوبه مجلس شورای ملی است و موضوع جدیدی نیست.

مدیر اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران با بیان اینکه این عوارض همواره در شهرداری تهران دریافت می شده است، عنوان کرد: هدف از دریافت آن را در وهله ایجاد عامل بازدارنده در جلوگیری از قطع اشجار و دوم توزیع درآمد حاصله بر اساس قوانین و مقررات موضوعی با هدف توسعه پایدار و محیط زیست شهری بوده است.

شهیدی پور گفت: این ردیف درآمدی در بودجه های سنواتی قبل وجود داشته و مستتر بوده اما در بودجه سال 1400 بنابر اصل شفافیت، پاسخگویی، و مسئولیت در برابر تمامی شهروندان که از اصول حکمرانی خوب است، موضوع آن در ردیف ها شفاف عنوان شده و محل هزینه آن نیز صرفاً در حوزه حفظ و گسترش فضای سبز شهر تهران مدنظر بوده است.

به دلیل همین حساسیت، در تبصره یکم بودجه 1400 تصریح شده است که عوارض حفظ و گسترش فضای سبز با عنوان عوارض قطع اشجار به شماره ردیف درآمدی 110207 صرفاً


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات مدیرکل بودجه شهرداری تهران درباره جریمه قطع درختان

توضیحات مدیرکل بودجه شهرداری تهران درباره جریمه قطع درختان