مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 20:252021-03-09بين الملل

نخست وزیر سابق استرالیا خواستار خروج از قیمومیت انگلیس شد


نخست وزیر سابق استرالیا در مصاحبه ای خواستار خروج این کشور از قیمومیت ملکه انگلیس و انتخاب رییس کشور توسط شهروندان استرالیایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مالکون تورنبال نخست وزیر سابق استرالیا در واکنش به مصاحبه اخیر شاهزاده هری و همسرش مگان مارکل ، بار دیگر خواستار قطع روابط قانونی با خاندان سلطنتی اتوماتیک وار رییس کشور ما باقی بماند؟ استرالیا یکی از بیش از 50 کشور در جهان است که حتی پس از فروپاشی استعمار انگلیس، همچنان روابط تنگاتنگ با انگلیس را حفظ کرده است.

استرالیا به عنوان یکی از کشورهای مشترک المنافع انگلیس همچنان پادشاه یا ملکه انگلیس را به عنوان رییس رسمی کشور خود می داند اگر چه نه ملکه و نه دولت انگلیس هیچگونه نقشی در حاکمیت این مستعمره سابق خود که 100 سال پیش استقلال یافت، ندارند.

تورنبال که از سال 1993 تا 2000 رییس جنبش جمهوری خواهان استرالیا بود، یکی از پیشروان این موضوع بود که استرالیایی ها رییس کشورشان را خودشان انتخاب کنند.

استرالیا در سال 1999 یک همه پرسی برای تبدیل شدن به جمهوری برگزار کرد اما این همه پرسی با شکست مواجه شد این در حالی بود که نظرسنجی ها نشان می داد که اغلب مردم استرالیا معتقدند که رییس کشورشان باید شهروند استرالیا باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر سابق استرالیا خواستار خروج از قیمومیت انگلیس شد

نخست وزیر سابق استرالیا خواستار خروج از قیمومیت انگلیس شد