مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 اسفند 1399 ساعت 03:452021-03-10اقتصادي

40 درصد فرش صادراتی از دست بافته های زنان عشایری است


در حال حاضر 40 درصد فرش صادراتی کشور، دست بافته های زنان عشایری است.

- ایسنا/خراسان شمالی رییس سازمان امور عشایری کشور گفت: در حال حاضر 40 درصد فرش صادراتی کشور، دست بافته های زنان عشایری است.

شاهپور علایی مقدم در گفت وگو با ایسنا در بجنورد، با اشاره به اینکه در بخش صادرات رسمی عشایر توسط اتحادیه ها و انجمن ها آماری وجود ندارد، بیان کرد: صادرات غیر مستقیم وجود دارد که بخش اعظم آن مربوط به صنایع دستی عشایری محصول زنان عشایری است و در حال حاضر از کل مجموعه شرکت هایی که به خارج از کشور فرش صادرات می کنند، 40 درصد صادرات فرش، دست بافته های زنان عشایری است.

وی افزود: اما عشایر از این کار سود و منفعت مناسبی به دست نمی آورند و بیشترین سود به دست واسطه ها و شرکت های صادر کننده می رسد.

وی در خصوص افزایش 30 درصد حقوق معلم های عشایری، گفت: معلم های عشایری به علت سختی کار و تدریس در موقعیت های دشوار شرایط ویژه ای را برای تدریس دارند و از همین جهت برای حمایت از معلمین جامعه عشایری 30 درصد حقوق معلم های عشایر افزایش پیدا کرد.

علایی مقدم با تاکید بر اینکه 1.

4 درصد جمعیت عشایری کشور را عشایر خراسان شمالی تشکیل می دهند، بیان کرد: جمعیت عشایری کشور یک میلیون و دویست هزار نفر است و حدود 18 هزار عشایر در خراسان شمالی حضور دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 درصد فرش صادراتی از دست بافته های زنان عشایری است

40 درصد فرش صادراتی از دست بافته های زنان عشایری است