مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 اسفند 1399 ساعت 04:352021-03-10ورزشي

احیای هنری هزار ساله توسط ایده پرداز رفسنجانی؛ «خط دوزی» یک هنر دستی مردمی


خط دوزی هنر هزار ساله ای است که ریشه در بخارادوزی دارد که حدود 50 سال است که به تدریج منسوخ شده و ایده پرداز برتر رویداد استارت آپی مس در رفسنجان بر اساس ایده ای، - کرمان - خبرگزاری فارس؛ زهرا بمی: نخستین رویداد استارت آپی صنایع مس از بهمن ماه تا اسفند ماه برگزار شد، محورهای این رویداد صنایع پایین دستی مس، صنایع دستی مس، گردشگری و گردشگری صنعتی بودند که در نهایت سه تیم برنده معرفی و از طرح های برتر تجلیل به عمل آمد، یکی از طرح هایی که در این رویداد جالب توجه بود زیورآلات مسی با تلفیق دوخت های سنتی بود که جزو طرح های برتر معرفی شود.

زینب کبیریان ایده پرداز این طرح در گفت وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان با اشاره به طرح خلق زیورآلات مس و خط دوزی، اظهار کرد: خط دوزی هنر هزار ساله ای است که ریشه در بخارادوزی دارد و یکی از انواع دوخت های بخارادوزی ست که به منطقه ما رسیده است.

استفاده از نقش خط دوزی روی ظروف وی ادامه داد: خط دوزی یک هنر دستی مردمی و زنانه است که حدود 50 سال است که به تدریج منسوخ شده و شرکت ما بر اساس ایده ای که از تز دکتری بنده مستخرج شده بود، این خط دوزی را احیا کرده است.

کبیریان با اشاره به اینکه به روستاهای مختلفی رفتیم و نمونه های خط دوزی را پیدا کردیم و ثبت و شناسنامه دار کردیم، افزود: عناصر این خط دوزی ها شامل گل ها، ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای هنری هزار ساله توسط ایده پرداز رفسنجانی؛ «خط دوزی» یک هنر دستی مردمی

احیای هنری هزار ساله توسط ایده پرداز رفسنجانی؛ «خط دوزی» یک هنر دستی مردمی