مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 اسفند 1399 ساعت 05:202021-03-10اقتصادي

ناگفته های شنیدنی از تاثیر روانی کرونا در فرد بهبود یافته


تاثیر روانی و اجتماعی کرونا بیش از آثار بیولوژیک آن است که برچسب زنی، رفتار تبعیض آمیز، طرد اجتماعی و اقتصادی و گاه خشونت در کنار محرومیت از برخی خدمات و حمایت ها، نتایج زیان باری داشته که ناگفته هایی از این جنس در افراد مبتلا به این ویروس در آذربایجان غربی بسیار شنیدنی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، پایان سال 1398 برای جامعه ایران، چندان خوشایند نبود، با همه سختی هایی که این سال داشت، شاید نزدیکی به عید نوروز می توانست مرهمی بر رنج ها و ناراحتی های جامعه ایرانی باشد اما خبر شیوع ویروس کرونا و ناشناختگی و فقدان داروی موثر برای آن، اضطراب دیگری را بر این جامعه وارد کرد.

فراگیرتر شدن آن ویروس، هر چه بیشتر جامعه را به یک موقعیت ناامن از نظر سلامت و بهداشت فرو برد؛ در نهایت توسط دولت، موقعیت بحرانی شیوع بیماری واگیر اعلام شد و در سطح جهانی هم به عنوان یکی از دشوارترین موقعیت های پاندمیک در تاریخ مدرن جهان توسط سازمان بهداشت جهانی مطرح شد.

با شیوع کرونا، جامعه به سمت وضعیت تعلیق رفت؛ به تدریج امور جاری و نهادهای جامعه هر کدام بعد از دیگری برای جلوگیری از شیوع این ویروس به سمت تعطیلی رفتند و در این میانه بخش هایی از فرودستان جامعه که امیدی به اندک کار و درآمد شب عید داشتند، هرچه بیشتر سفره شان خالی شد؛ کم کم کرونا همه اقشار و همه ابعاد ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناگفته های شنیدنی از تاثیر روانی کرونا در فرد بهبود یافته

ناگفته های شنیدنی از تاثیر روانی کرونا در فرد بهبود یافته