مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 اسفند 1399 ساعت 05:502021-03-10پزشكي

مصرف نوشابه و افزایش خطر مرگ مبتلایان به سرطان پستان


نتایج تحقیقات جدید دانشگاه بوفالو ایالات متحده نشان می دهد، بیماران مبتلابه سرطان پستان که به طور منظم نوشیدنی های شیرین قندی می نوشند، بیش از دیگران در معرض خطر مرگ ومیر قرار دارند.

- ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیقات جدید دانشگاه بوفالو ایالات متحده نشان می دهد، بیماران مبتلابه سرطان پستان که به طور منظم نوشیدنی های شیرین قندی می نوشند، بیش از دیگران در معرض خطر مرگ ومیر قرار دارند.

به نقل از مدیکال نیوز، زنانی که در یک هفته پنج مرتبه یا بیشتر نوشابه غیررژیمی مصرف می کنند در مقایسه با دیگران که هرگز یا به ندرت نوشابه غیررژیمی مصرف می کنند احتمال مرگ ومیر به هردلیلی به میزان 62 درصد بیشتر است و به طور مشخص 85 درصد احتمال مرگ به دلیل سرطان پستان وجود دارد.

محقق ارشد این تحقیق، دکتر نادیا کویراتی از گروه اپیدمیولوژی و بهداشت محیط دانشکده بهداشت بوفالو (UB)، اظهار کرد: تحقیقات در مورد نوشابه و سرطان پستان کاملا جدید است.

از آنجاکه سرطان پستان بسیار رایج است، توصیه های مربوط به انتخاب شیوه زندگی برای بازماندگان سرطان پستان از اهمیت زیادی برخوردار است و باوجود نتایج منفی بهداشتی مرتبط با نوشابه، مانند افزایش وزن، دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی-عروقی بسیاری از افراد به مصرف نوشابه های گازدار شیرین شده با قند ادامه می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف نوشابه و افزایش خطر مرگ مبتلایان به سرطان پستان

مصرف نوشابه و افزایش خطر مرگ مبتلایان به سرطان پستان