مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 اسفند 1399 ساعت 10:152021-03-10اجتماعي

ضرورت مرمت 6 مدرسه تاریخی آذربایجان غربی در اسرع وقت


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: با توجه به وجود 6 مدرسه تاریخی در سطح استان نیاز است تا پیش از هرگونه آسیب به این بناها نسبت به مرمت آنها در اسرع وقت اقدام شود.

- جلیل جباری امروز 20 اسفند در جلسه ماده 98 به منظور بررسی آخرین وضعیت مدارس تاریخی استان در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، با اشاره به اینکه در سطح استان 6 مدرسه تاریخی وجود دارد که تحت مالکیت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی است، اظهار کرد: از جمله این مدارس می توان به مدرسه 22 بهمن، لعیا، ارشاد، راضیه و چمران ارومیه و مدرسه خسروی خوی اشاره کرد.

جباری افزود: از آنجایی که مالکیت این بناها با اداره کل آموزش و پرورش بوده طبق ماده 98 برنامه ششم توسعه وظیفه نگهداری و حفاظت و نیز مسئولیت کوتاهی در نگهداری از آنها نیز برعهده مالک است.

وی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز موظف است گزارش نظارتی خود را از آخرین وضعیت این مدارس تهیه و به مسئولان ذیربط ارسال کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی ادامه داد: از بین مدارس مذکور، مدرسه تاریخی 22 بهمن در چند سال گذشته با تخصیص اعتبار تقریبا تا 80 درصد مرمت شده و اقداماتی مانند استقرار یک مستخدم، ساماندهی مبلمان این مدرسه متناسب با کارکرد آن و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت مرمت 6 مدرسه تاریخی آذربایجان غربی در اسرع وقت

ضرورت مرمت 6 مدرسه تاریخی آذربایجان غربی در اسرع وقت