ماجرای تکراری گرانی میوه شب عید/ واسطه هایی که یک شبه پولدار می شوندعلی صفری در گفتگو با خبرنگار فارس در داراب با انتقاد از نقش پررنگ واسطه گری و دلالی در بازار میوه شهرستان می گوید: در روند تولید محصولات کشاورزی، عمده زحمات بر عهده باغدار است که طی یک سال با دفع آفات، کود دهی، آبیاری، تحمل سرما و گرما مواجه است اما در نهایت سود فروش میوه به مغازه دار و بیشتر به واسطه ها می رسد. در روند تولید محصولات، عمده زحمات بر عهده باغدار است که طی یک سال با دفع آفات، کود دهی، آبیاری، تحمل سرما و گرما مواجه است اما در نهایت سود فروش میوه به مغازه دار و بیشتر به واسطه ها می رسد وی ادامه می دهد: در روند عرضه میوه از تولید به مصرف، واسطه ها حداقل یک سوم نقش دارند و بار میوه تا از باغ به میدان تره بار و از آنجا به دست مغازه دار برسد، تعداد واسطه ها نیز افزوده می شود؛ در حال حاضر یکی از معضلات موجود این است که مغازه دار شخصا برای تحویل بار مراجعه نمی کند و یک راننده دیگری را می فرستد که با این روند، واسطه دیگری نیز اضافه شده و همین باعث افزایش قیمت می شود. تا 30 درصد افزایش قیمت از تولید به مصرف متعارف است این باغدار دارابی با اشاره به تفاوت زیاد قیمت در روند عرضه میوه و با بیان اینکه طبق نرخ تعیین شده از سوی اتحادیه حداکثر30 درصد افزایش قیمت از تولید به مصرف متعارف است، بیان می کند: در روند تولید تا عرضه محصول، ا برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |