مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 اسفند 1399 ساعت 05:252021-03-11بين الملل

راز مهار کرونا در شرق آسیا


اگرچه کشورهای آسیایی مانند چین، ژاپن و کره جنوبی به موفقیت های زیادی در مهار کرونا دست یافته اند و حتی در جایی مانند چین رقم مبتلایان روزانه به این بیماری هم صفر شده است؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، کشورهای جنوب شرق آسیا اگرچه به کانون شیوع اولیه ویروس کرونا در چین نزدیکتر بودند اما با بکارگیری تدابیری از سوی دولت ها و همراهی مردم، بهتر از سایر کشورها توانستند این ویروس را مهار کنند.

چین هم اکنون و با گذشت افزون بر یک سال از ثبت نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا، چین با بکارگیری تدابیر مختلف از جمله همراهی مردم توانست به عنوان نخستین کشور جهان بر کرونا غلبه کند و زندگی برای یک میلیارد و 400 میلیون چینی تا حدود زیادی به روال عادی بازگردد.

با این حال هنوز پروتکل های بهداشتی در چین به صورت جدی رعایت می شود طوری که هیچ کس حق ندارد به هیچ وجه بدون ماسک تردد کند و فاصله اجتماعی نیز همچنان رعایت می شود و شستن دست ها هم انجام می شود.

یکی از عوامل موفقیت چین در کنترل و مهار ویروس کرونا علاوه بر موارد بالا، بکار گیری سیستم ردیابی اتوماتیک و دستی بیماران و ارتباط آنها با دیگران بود.

برای مثال وقتی یک زن چینی قبل از اتمام قرنطینه 14 روزه خود و با فریب مدیریت مجتمع مسکونی از منزل خارج شد مقامات بهداشتی با همکاری پلیس و خود این زن تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راز مهار کرونا در شرق آسیا

راز مهار کرونا در شرق آسیا